Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Asistent pedagoga ve školní družině a děti s poruchami chování
ŠVANDOVÁ, Marie
Hlavním výzkumným cílem této diplomové práce je zjistit, jak asistenti pedagoga a vychovatelé ve školní družině uvažují o výchově dětí s poruchami chování a problémy v chování. První kapitola se snaží rozlišit poruchy chování a problémy v chování, vymezuje etopedii a definuje poruchy chování, jejich etiologii a diagnostiku. Druhá kapitola se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a vymezením pozice asistenta pedagoga z hlediska legislativy České republiky. Třetí kapitola je věnována kvalitativnímu výzkumnému šetření, které se snaží za pomoci fenomenologického rozhovoru přiblížit, jaká je zkušenost asistentů pedagoga a vychovatelů ve školní družině s výchovou dětí s poruchami chování a problémy v chování. Poznatky z vlastního výzkumu jsou porovnávány s teorií uváděnou v odborné literatuře. V závěru jsou vyvozena doporučení pro pedagogickou praxi.
Dostupnost canisterapie v jihočeském regionu
VOJTĚCHOVÁ, Kristýna
Cílem bakalářské práce je zmapovat dostupnost canisterapie v jižních Čechách a porovnat canisterapeutické služby podle předem stanovených kritérií. Teoretická část vysvětluje pojem canisterapie a uvádí vývoj canisterapie ve světě i v České republice. Popisuje jednotlivé metody a formy canisterapie. Seznamuje s přípravou na praktikování canisterapie, která začíná vhodně vybraným psem, jeho výcvikem a končí složením canisterapeutické zkoušky celého canisterapeutického týmu. Závěr teoretické části poukazuje na využití canisterapie ve speciální pedagogice u žáků se zrakovým, sluchovým, mentálním, tělesným, kombinovaným postižením, u žáků s epilepsií, autismem a ADHD. Cílem praktické části je představení jednotlivých canisterapeutických organizací a canisterapeutů na volné noze. Na konci jsou jednotlivá canisterapeutická pracoviště zanesena a porovnána v tabulce podle kritérií. Pro dosažení cíle je využito metod dotazníku a rozhovoru. Výsledkem bakalářské práce je ucelený přehled dostupných canisterapeutických služeb v jižních Čechách.
Práce s žáky s odlišným mateřským jazykem v hodinách českého jazyka na 1. stupní ZŠ
Bryndová, Adéla ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tím, jak probíhá vyučování žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) na prvním stupni. Skládá se ze dvou částí. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmů, které se týkají žáka s OMJ, působení cizinců v České republice. Dále se práce také zabývá výukou žáka s OMJ na českých školách. Výzkumná část práce seznamuje s výzkumem, který byl realizován na různých školách. Kvalitativní výzkum byl prováděn na vzorku pěti vybraných žáků s odlišným mateřským jazykem, kteří navštěvují první stupeň různých základních škol. Cílem výzkumu bylo získat informace o vzdělávání žáků, a jak jejich učitelé pracují s jazykovými cíli své výuky. KLÍČOVÁ SLOVA Žák s odlišným mateřským jazykem, migrace, vzdělávání, čeština jako cizí jazyk, inkluze, integrace, pozorování, kazuistika.
Role asistenta v inkluzivní škole
Jiráková, Anna ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí asistenta v současné době, v době inkluze. Zaměřuje se na pozici asistenta pedagoga, která je v současné době často vykonávána studenty z pedagogických fakult. Cílem této práce je zjistit motivaci studentů pro vykonávání této profese před nástupem do role třídního učitele na prvním stupni základních škol. Práce je rozdělena na teoretickou část, kde se zabývá pojmy asistence od historie po současnost. Popisuje žáky se speciálními potřebami, které by měl asistent znát a se kterými by se mohl potkat. Praktická část je rozdělena do dvou oddílů. V jedné rozepisuje rozhovory se studenty, kteří vykonávají pozici asistenta pedagoga během svého studia. S třídními učiteli, kteří před nástupem do své role působili jako asistenti pedagoga a s vedením školy, které je známé svou spoluprací se studenty. V praktické části je popsána i osobní zkušenost s rolí asistence autorkou práce. Druhý oddíl popisuje analýzu dotazníkového šetření názoru studentů na předmět Asistentská praxe, při kterém se každý student pedagogického modulu setkává s rolí asistenta. V závěru práce jsou prezentovány získané údaje.
Práce s žáky s odlišným mateřským jazykem v hodinách českého jazyka na 1. stupní ZŠ
Bryndová, Adéla ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tím, jak probíhá vyučování žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) na prvním stupni. Skládá se ze dvou částí. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmů, které se týkají žáka s OMJ, působení cizinců v České republice. Dále se práce také zabývá výukou žáka s OMJ na českých školách. Výzkumná část práce seznamuje s výzkumem, který byl realizován na různých školách. Kvalitativní výzkum byl prováděn na vzorku pěti vybraných žáků s odlišným mateřským jazykem, kteří navštěvují první stupeň různých základních škol. Cílem výzkumu bylo získat informace o vzdělávání žáků, a jak jejich učitelé pracují s jazykovými cíli své výuky. KLÍČOVÁ SLOVA Žák s odlišným mateřským jazykem, migrace, vzdělávání, čeština jako cizí jazyk, inkluze, integrace, pozorování, kazuistika.
Sebehodnocení na 1.stupni ZŠ se zaměřením na integrované žáky
Dudová, Zdeňka ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce je členěna do dvou hlavních částí. První teoretickou část tvoří vymezení pojmu sebehodnocení se zaměřením na jeho význam, formy a faktory provázející jeho zavádění do výuky. Dále zde nalezneme poznatky z odborné literatury, analyzující vztah hodnocení a sebehodnocení směrem k individualizaci. Druhá praktická část má charakter akčního výzkumu a jejím cílem je sledování průběhu zavádění sebehodnocení u konkrétního žáka se specifickou poruchou učení. Sledování probíhá ve dvou různých vzdělávacích prostředích a hledá možnosti sebehodnocení. Prakticky popisuje, jak naučit integrovaného žáka sebehodnotit. Celkově práce potvrzuje, že zkoumaný žák dokáže sebehodnotit svoji práci a popisuje v jakých krocích. Klíčová slova hodnocení, sebehodnocení, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, integrovaný žák, popisný jazyk, kritérium hodnocení, indikátor kvality, formy sebehodnocení, akční výzkum

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.